یزدفردا: مدیر آموزش و پرورش بافق با اشاره به تخصیص حدود چهار میلیارد تومان از سوی فرمانداری به آموزش و پرورش شهرستان، گفت: این‌ها نیاز آموزش و پرورش را برطرف نمی‌کند، اکنون برای خرید یک مدرسه ۶۰۰ میلیون تومان به اداره اوقاف بدهی داریم.

به گزارش یزدفردا: محمود خواجه‌ای امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در نشست با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش رسانه‌ها در راستای تحقق روشنگری و توسعه مشارکت مردم در نظام آموزشی، اظهار کرد: مهمترین اولویت دستگاه تعلیم و تربیت، تغییر رویکرد فعالیت مدارس و حرکت در مسیر تحول است. در این راستا، تقویت مدارس دولتی و توانمندسازی معلمان را به جد دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با هدف تبیین وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه در راستای تغییر شاخص‌ها، سند توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، فضاها، تجهیزات و نیروی انسانی تدوین شد و پس از تصویب شورای آموزش و پرورش استان در دستور کار حوزه‌های مختلف قرار گرفت.

او بیان کرد: اداره نوسازی مدارس استان تاکنون ۵۵ میلیارد تومان به شهرستان بافق کمک کرده است.

خواجه‌ای اظهار کرد: ۶۵ درصد نیروهای مقطع متوسطه بافق، بازنشستگان هستند و در سند تحول بنیادین مطرح شده بود که دانشگاه فرهنگیان باید دوباره به نسبت نیروی بازنشسته، نیرو بگیرد؛ اما این مقوله مغفول مانده است و به تبع خروجی بازنشستگی، ورودی نداشتیم.

وی گفت: با وجود اینکه بالاترین تراکم دانش‌آموزی استان یزد مربوط به شهرستان بافق است، اما با کمبود ۲۰۰ نفر معلم مواجهیم و باز هم از ۵۳۰ نفر شرکت‌کننده آزمون استخدامی، فقط پنج مرد بافقی بودند و به همین دلیل، کمبود نیروی معلم مرد در مفطع ابتدایی نیز داریم.

او کمبود مشاور و نیروی تخصصی را از جمله مشکلات این اداره دانست افزود: در حوزه پرورش و مشاوره‌ای، فقط یک مشاور مرد و سه مشاور زن در شهرستان داریم و با توجه به این کمبود، سهمیه‌ای برای ما در نظر گرفته نشده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا